Friday, August 21, 2009

Jodoh..

Pada petang ini..jom kita berbicara tentang soal jodoh..??
Nak tak..??

kalau nak jom follow...ok..

Ok la..first..setiap orang dijadikan berpasangan yang telah ditetapkan oleh Allah..
begitu juga aku..
Namun untuk mendapatkan jodoh..kita kene berusaha berdoa dan bertawakkal..
seperti untuk mendapatkan sesuatu yang lain.contoh lain seperti mahu berjaya dalam hidup..
rentak dan formula nya adalah sama...seperti yang kusebut di atas tadi..

Erm.. Jodoh..kita sebagai perempaun atau lelaki mencari jodoh mestilah yang beragama..
Bagi aku lak sebagai perempuan..mengharapkan seorang lelaki yang hadir dalam hidupku..
menjadi kekasih ku...suami ku..ayah kepada anak-anakku...

DAN...

Lelaki itu boleh membimbingku...mendekatkan lagi diriku kepada Allah..menjadikan aku serang muslim yang sejati..aku perlukan "dia"

Aku sendiri belum tahu siapakah jodoh aku...adakah..dia...dia...dia..dia...sana...atau sana...atau sana...hehe...serius dun know...

Tapi aku yakin...jodoh itu RAHSIA TUHAN...

Kita perlu mencarinya untuk mengetahui rahsia-Nya...
Tapi kita tak perlu tergesa-gesa dan kelam kabut...pasti ada..jgn riso..hehe
cuma awal dan lambat sahaja...

Aku harap dia adalah jodoh aku dunia akhirat...
Menjadi suamiku dunia akhirat..
Menjalani hidup bersama2..
Tika susah dan senang...
Melahirkan anak untuk dia...
Menjadi ibu pada anak-anaknya...DAN..
Dia ayah kepada ank-anakku..
dan akhir sekali..
Menjadi ISTERI yang terbaik buat dirinya..
Dunia akhirat...InsyaAllah..

Siapakah dia???

Aku harus mencarinya...

No comments:

Post a Comment