Sunday, September 23, 2012

Pertunangan ... :)

Assalamualaikum...

Pertama sekali.. miza ingin memohon maaf kerna lama tidak membut post baru... sudah bersawang agaknya kan blog ni... :D

dan saya juga ingin mengucapkan alhamdulillah syukur kepada Allah kerana melancar dan mempermudahkan urusan majlis pertunangan saya dengan seorang insan yang saya amat harapkan "dia" adalah suami saya dunia akhirat.. insyaAllah...

Perkenalan yang secara kebetulan membuahkan rasa suka... perkenalan yang di awalnya berkongsi ilmu agama... membuahkan rasa ingin berkenalan dengan lebih mendalam... sikapnya... dan caranya .. membuatkan saya rasa selesa apibla berbual dengannya.. walaupon perbualan itu agak ringkas dan formal..  dengan pertemuan yang sangat singkat... "dia" menyampaikan rasa di hati kepada ibu saya bahawa dia ingin meminang saya...Alhamdulillah.... benar.. jodoh itu sebenarnya jika Allah menginginkan.. ianya berlaku sangat pantas... Subhanallah... :)


Alhamdulillah... pertemuan kedua terus bertunang... dan pertemuan kedua juga secara rasmi ... saya juga bertemu dengan ahli keluarganya.. Alhamdulillah... atas restu kedua-dua restu keluarga... saya amat mengharapkan agar Allah mempermudahkan juga urusan perkahwinan kami nanti.. amiin.... :)

Saya menerimanya kerana Allah... saya juga ingin berkahwin kerana Allah... kerana saya tahu di sebalik alam perkahwinan itu terselit jutaan keredhaan Allah... saya ingin menggapai keredhaan dan cinta Allah... saya ingin menjadi wanita yang solehah... muslimah yang sejati... atas bimbingan seorang suami... saya bukan seorang yang sempurna dan solehah.. tapi saya akan cuba untuk menjadi wanita solehah dan terbaik untuk dirinya kelak apabila bergelar seorang isteri... setiap nafas...setiap langkah kaku dalam detik waktu... yang kian pantas berdetak ... yang masih tertinggal.. hanya sebuah pengharapan dan satu doa..

Saya juga mengharapkan agar.. cinta di hati kami terhadapNya semakin tinggi di kemuncak... biarpon... Allah telah menyatukan hati kami melalui ikatan pertunangan... amiin... saya yakin.. dia boleh menjadi bakal imam yang baik... kerana saya tau dia memang seorang lelaki yang baik.. :) insyaAllah...

Begitulah tingginya harapan saya... biar apa pon.. saya sandarkan kepada Allah s.w.t kerana DIA adalah pengaturcara kehidupan kita secara mutlak.. hanya usaha.. doa dan tawakal... agar Allah memakbulkan doa-doa saya.. amiin...hakikat..keberanian adalah sesuatu yang amat diperlukan untuk meneruskan kelangsungan hidup... Kekuatan iman dan keyakinan padaNya adalah benteng yang paling utuh.. insyaAllah...


No comments:

Post a Comment