Thursday, October 1, 2009

Pelik tapi Benar...

Satu kejadian yang agak pelik bagi diriku...

Mendapat satu panggilan telefon dari nombor yang tak kukenali...
Dengan alasan tersilap tertekan nombor ketika dial..
Dengan yakinnya..ayatnya...yang bersahaja...membuatkan ku tertanya-tanya...
Siapakah gerangannya...

Aku ingin hentikannya...bertalu-talu soalan yang dikemukakan...
Buat ku kelu tidak terjawab...

Ingin jawab atau tidak...ingin jawab atau tidak...

Aku terus diam membisu... dan akhirnya soalan bertukar kepada...

"Cantik tak.."
"Saya ni memilih sikit..."

Adakah itu kriteria bagi seorang lelaki yang ingin memilih teman hidup dunia akhirat..??
Adakah itu elemen penting yang boleh membahagiakan...??

Dan jawapan ku agak ringkas..

"Saya tak cantik...tetapi untuk mencari teman hidup bukan sekadar cantik di luaran tetapi juga dalaman hati...yang mempersonakan.."

" Semoga kamu dapat mencari teman hidup kamu yang cantik...."

Katanya lagi..soal dalaman dier tak kisah..bagi dier tak penting....

Aku terkedu tanpa sebarang kata..

"Oh yer...semoga kamu dapat mencari teman hidup yang begitu cantik diluaran...semoga berjaya..."

Beberapa saat kemudian....

Dier mempelawa untuk berjumpa pada malam ini..jam 9.33 malam..

Adakah begitu cepat untuk berjumpa setelah kali pertama mencuba??...
Oh...inikah lelaki...?? Begitu cepat membuat tindakan tanpa berfikir panjang....

Jawapanku adalah "..TIDAK.." dan "TIDAK pada waktu malam"

Kepada jejaka tersebut...walupon saya tidak mengenali anda...saya mendoakan semoga anda akan bertemu kekasih hati yang diingini....amin....

No comments:

Post a Comment