Sunday, September 28, 2008

3 Hari Sebelum Raya

Untuk kali ni....aku dah pon ader kat kampung tercinta...my home sweet home. Sampai kampung 28 hb September 2008. Aku bertolak dr pudu raya kul 11 pagi. sampai aloq staq kul 5 ptg. Sampai umah..rehat jap..tgk astro..perghh..lama tak layan tv beb. Asyik lah jugak. Selesai saje rest, mula lah aku belek kuih raya yang mak aku dah beli..dah 3 tahun berturut beli jer kuih raye termasuklah tahun ni..hihi...macam-macam ada..cedappnyer. nyum -nyum..

Esok harinyer aku kak and mak gi shopping wat kali terakhir untuk beli segala barang2 dapo yang diperlukan untuk menu utama raya pertama nanti. Selain tuh sempat lagi carik set sudu, lapik meja, itu lah...ini lah..mcm2. Ader jer yang nak dibeli kalau keluar ni. Tugas aku follow jer ekekeke Kami pi beli belah kat Star Parade (Pacific), City Plaza and Alor Star Mall.Ni semua tempat-tempat untuk membeli barang2 yang nak dibeli pada hari ni.

Malamnyer plak..mak tunjukkan baju ayer..kalau nak diikutkan semua baju aku 4 pasang dek kerna tukang jahit tak sempat habiskan semua..2 pasang jer siap..kaler pink dengan kaler biru. nampak gayanya kaler itam and kaler ijau ayer aji ni lerr..wah...tak sabonyer....

Soknyer plak..kemas umah ler.. mop lantai, basuh bunga, sapu sampah, tebas rumput, basuh lantai halaman umah, mcm2 lah..penat beb..maklum lah..dok KL bukan selalu mengemas mcm umah yang luas ni pon..ekeke..

p/s: rest wey penat dah ni..lenguh jari aku...jumpa di lain ari..

No comments:

Post a Comment