Thursday, August 13, 2009

my first programme...

lama tak mencoret..bizi jugak minggu ni..program formal aku yang pertama di sekolah..program minggu mesra ICT..dengan tajuk pengenalan windows dan Internet..Alhamdulillah.apa yang dirancang berjalan dengan lancar..

Bukan senang untuk mempengaruhi pelajar sekolah untuk menghadiri program yang kita akan buat di sekolah..erm...susah hati kecewa..sedih semua nyer ader..

Untuk program minggu ini..kelas yang aku selected adalah cuma 5 kelas sahaja..4 sains1,4sains2,4A,4B dan 4C..

Untuk 2 hari yang pertama..aku cukup berpuas hati dan berbangga dengan pelajar kelas 4 sains 1 dan 4 sains 2.. aku mmg respek diorang..sbb dalam hati diorang ada satu komitment...ingin mengetahui lebih lanjut tentang dunia ICT.. terutama pelajar lelaki..cukup mencabar.. maklumlah..pelajar lelaki nakal..dan ingat mainnn ajer..tapi untuk 2 kelas ini..aku respek..betul2 respek..walaupon dalam progam aku..diorang mmg nakal dr segi bergurau dan dari segi percakapan..tetapi..mereka mahu mengenali dunia ICT dgn lebih details.. kehadiran adalah penuh..sebanyak 40 org.

Terlebey dahulu..aku cukup sudah mengetahui cabaran2 yang aku akan alami..dan di sini..aku pegang dan aku sahut cabaran tu dengan memikirkan bagaimana nak buat program aku lebih relax..santai..dan menyeronokkan..

Dan..aku berjaya membuat mereka ketawa bersama aku...berbicara...dan sebagainya... thanx to all..

Cuma..untuk cabaran seterusnyer..aku begitu risau bila masuk pada hari ketiga program aku...apa yg aku riso??? tentang kehadiran para pelajar..bila kelas makin ke belakang..aku makin risau sbb pelajar tak amik kisah ttg pembelajaran.. walupon surat waris yang diedarkan dengan ditandatangani pengetua..masihh....!!!! bayangkan.. surat waris diedarkan pada ketua tingkatan untuk diedarkan pada kelas..tetapi..apa yang aku dpt makluma dr ketua tingkatan.. pelajar lelaki boleh kembalikan semula surat waris tuh pada ketua tingkatan semula...tanda protes..dan degil diorang. Itulah cabaran bila berhadapan dengan pelajar luar bandar...

Tapi progam tetap berjalan dengan lancar...cuma separuh sahaja yang dtg...dr 40 org pelajar..hanya 20 org saja yang datang dalam program ini.. inilah cabaran yang aku perlu hadapi setiap masa sepanjang aku perlu berada di sekolah ini..

No comments:

Post a Comment