Thursday, September 8, 2011

Perubahan Menuju keredhaan Allah


Kadang2 dalam hidup sesuatu datang tanpa diduga. aku tidak mampu untuk berkata-kata melainkan diam kaku tidak keruan dibuatnya. Aku tidak punya siapa untuk ku alirkan segala resah dan tangis. segalanya tersimpul ku pendam rapi di dalam hati. Hidup kadang2 punya "surprise" yang tidak pernah diduga.. hanya yang ku mampu... selangkah demi selangkah kakiku ini bergerak menuju ke hadapan menuju keredhaanNya. tetapi terkadang kaki ini bagaikan berat untuk melangkah ke hadapan.. terhenti sejenak seolah-olah ingin mundur ke belakang untuk memperbetulkan keadaan. tapi sayang aku tidak mampu dn aku tidak berdaya untuk mengubahnya. Ya Allah... kau berikan aku petujukMu.... hidayahMu... kau kurniakan lah aku seorang pembimbing yang bakal menerajui langkah ku bersama... agar aku sentiasa menuju ke hadapan dalam mencari keredhaanMu... tanpa aku menoleh ke belakang yang akan terus membuatku leka lena dibuai dengan mimpi duniawi semata. Kau temukan aku pada seorang yang dapat membantuku melabuhkan rasa cinta sepenuhnya buat Mu Ya Allah... Kau temukan lah aku kerana aku rasai diri ini begitu lemah... longlai ... tanpa sokongan serta galakan dari seseorang yang halal buat aku



No comments:

Post a Comment