Wednesday, December 9, 2009

My New Car





Tak lama lagi kereta baru aku sampei ler..yiheaa.cam besh lak..perbincangan bersama family..pilihannya adalah produa alza..dan colornyer aku pilih putih..i likee..

Then..before gi booking tuh..dah pk sehabis masak cuma takde la hangit jerk.kuang3...
dari segi saving duit ...dan sebagainya...dan perancangan semua dah ade..sbb tuh berani amik kereta..duit gaji selama 5 bulan ,,alhamdulillah ade la saving..

Dan bila sampeinyer alza nnt..pergh..ini la masanya kaki saya tak patah untuk ke sana dan ke sini...kui3...saya lak suka travel..mmg sy akan travel la ke mana saja saya suka..

Aku suka dengan tugas keje aku...dan aku begitu bizi yang tak terhingga cuti sekolah ni..penuh aktiviti aku..setiap hari kecuali jumaat dan sabtu dan public holiday..kih3...but im enjoy in my job task...dan aku cukup puas mengutip pengalaman sebagai pegawai fasilitator schoolnet...selaku cikgu yang cuma lain kementerian..kuang3...

InsyaAllah alza ku akan sampai bulan 2 atau awal bulan 3..tak sabo miza nak nek alza ni..nama pon sama kan..alza miza...so...adakah url blog saya akan ditukarkan kepada alzamiza.blogspot.com???...atau nak tetapkan kepada mizaerina.blogspot.com?...hehe..
gilo punya excited...kui3...

4 comments:

  1. SAYA TELAH BERKESEMPATAN MELIHAT ALZA PADA HARI INI. SETELAH MELIHAT DAN MENILAINYA TERDAPAT BEBERAPA KELEMAHAN:1)BENTUKNYA XMENARIK MANTAP LAGI AWANZA. 2)TERLALU PELIK JIKA DIAMATI DARI DEPAN HINGGA KEBELAKANG. 3)ABSORBER KERETA PUN ADA KEKURANGAN DAN DIYAKINI BERGOYANG BILA MELAYAN SELEKOH TAJAM. 4)KUALITI KUSYENNYA JUGA NIPIS. 5)TAYAR SILVERSTONE MEMANG XELOK. 6)CATNYA JUGA TAK KUALAITI KALAU XPERCAYA ALZA WARNA PUTIH BIARKAN DIA KOTOR TENGOK APA RUPANYAMEMANG HODOH, DISINI KITA BOLEH LABELKANNYA MCMANA. 7)PAKEJNYA TIDAK LENGKAP TERUTAMA DARI SEGI PEMANDAUAN BAGI PEREMPUAN YG XBIASA BAWA KERETA MUNGKIN DEPE SUKA TAPI BAGI YG PENTINGKAN KUALITI PEMANDUAN DAN JANGKA MASA PANJANG ELOK PILIH NISAN LIVINA. ##BUKAN NAK KONDEMKAN PENULIS BLOG INI TAPI SEKADAR MEMBERI PANDANGAN.

    ReplyDelete
  2. tima kasih atas coment...

    em...grand nissan mmg dalam pilihan sebenarnya....
    tetapi keputusan nak amik alza sbb suka pulak dengan designnya...lain orang lain pandangan nya wahai budak minang kan?...tp aper pon makaseh lah luah apa yang budak minang tak suka pasai alza ni.....

    kalau nak dibandingkan dengan avanza pulak...dah mcm van plak avanza tuh...sy juger berpeluang melihat avanza di show room..mmg toyota tp kualiti kurengg...ckd kan bukan cbu...

    tp apa pon makasih atas pandangan.... :-)

    ReplyDelete
  3. hahahaha afta akan dilaksana 2010. 1pelaburan yg kurang bijak kalau anda memilih alza.

    ReplyDelete